/ Aktuāli / TomTom GO 620 – gudrāka navigācija

TomTom GO 620 – gudrāka navigācija

nav-crop-1200-mydrive
Raitis Misa uz 27/07/2017 - 11:34 uz Aktuāli, Apskats, Ierīces, Noderīgi

Viedtālruņu laikmetā jau esam mazliet piemirsuši to, ka daudzas lietas, ko tie spēj šodien jau ilgi pirms tiem, spēja ierīces, kas radītas kādam konkrētam uzdevumam. Protams, viesim uzreiz nāk prātā fotoaparāts. Bet tas nebūt nav vienīgais, kuru viedtālruņi izspiež no tirgus, bet kurus pilnībā aizstāt tālrunis nevarēs vēl ilgi. Līdzīgi ir ar navigāciju un tieši šai tēmai veltīts šis apskats, kurā mazliet tuvāk iepazīsim TomTom GO 620.

TomTom vārds nav svešs daudziem autobraucējiem. Galu galā šis 1991. gadā dibinātais Nīderlandes uzņēmums savu pirmo navigācijas programmu, kas paredzēta darbināšanai kabatdatoros, izlaida 2002. gadā, bet jau divus vēlāk izlaists pirmais TomTom GO. Toreiz tas no līdzīgiem produktiem īpaši izcēlās ar to, ka bija krietni lētāks.

Šobrīd produkts ir, krietni evolucionējis un ieguvis virkni jaunu, noderīgu īpašību, protams, saglabājot galveno – efektīvu navigāciju, kas pieejama arī tad, ja nav interneta. Tas var šķist mazliet mazāk aktuāli šobrīd, kad mobilais internets Eiropas ekonomiskajā zonā ir kļuvis krietni pieejamāks, tomēr ne visur tas ir pieejams un ne vienmēr tiešsaistes pakalpojumu, pat bezmaksas, izmantošana ir ērta.

Iepazīstam TomTom GO 620

TomTom GO 620 un arī TomTom GO 520, kura lielākā atšķirība no 620. modeļa ir pa collu mazāks ekrāns – sešu collu vietā tā diagonāle ir piecas, piemīt virkne interesantu un noderīgu īpašību.

Pirmā lieta, kas jāizceļ, ir Wi-Fi atbalsts. Lai atjaunotu kartes un citu navigācijas informāciju, vairs nav nepieciešams dators, kam pieslēgt TomTom GO. Var pieslēgties jebkuram Wi-Fi maršrutētājam un lejupielādēt jauninājumus.

Jāatzīst, ka tas darbojās labi. Pēc jauna, tikko no iepakojuma izņemta TomTom GO 620 pieslēgšanas Wi-Fi, ieejot jaunināšanas izvēlnē, tiešām tika piedāvāts atjaunot kartes. Piedāvātais lejupielādes apjoms pārsniedza 7 GB un tā uzstādīšana aizņēma vairākas stundas. Tātad pēc jaunas iekārtas iegādes jāieplāno laiks tās jaunināšanai tā, lai šis process nebūtu jāpārtrauc. Tas tādēļ, ka, mēģinot šo milzīgo datu apjoma ielādi pārtraukt, ierīce paziņoja, ka pārtraucot jaunināšanu var nebūt navigācijas karšu. Tas ļauj spriest, ka jaunās kartes tiek rakstītas pa virsu vecajām, tās vispirms nodzēšot.

Ikdienas gaitās noteikti būs noderīga arī informācija par fotoradariem. TomTom GO 620 zina, kur atrodas stacionārie fotoradari, turklāt informācija par tiem arī tiek atjaunota. Vien dažas dienas pēc ierīces izmantošanas uzsākšanas, kļuva pieejams kārtējais fotoradaru informācijas jauninājums. Jāpiebilst, ka praksē TomTom GO 620 tiešām spēja brīdināt par visiem četriem fotoradariem, kas gadījās ceļā ierīces testa laikā. Turklāt ne visi no tiem bija izvietoti Rīgā.

Kā apgalvo uzņēmuma pārstāvis Baltijā, ceļojot pa visām trim Baltijas valstīm, ne reizi nav gadījies tā, ka informācija par stacionārajiem fotoradariem būtu nepareiza.

Interesants ir TomTom Traffic pakalpojums, kas Baltijā gan diemžēl nedarbojas, bet jau sākot ar Poliju to var izmantot. Lai pakalpojums darbotos, TomTom GO izmantojot Bluetooth jāpievieno tālrunim, kurā ir aktīvs mobilo datu pakalpojums. Šādi iegūsiet reāllaika informāciju par sastrēgumiem, ceļu remontdarbiem utt.

Protams, TomTom GO prot arī runāt. Braucot navigators laicīgi brīdina par nākamo pagriezienu un sniedz citu informāciju, kas attiecas uz maršrutu. Diemžēl latviešu valoda nav iekļauta to valodu sarakstā, kurās navigators spēj runāt. Tiesa ierīces saskarne ir latviskota, bet ja to izmanto, jārēķinās, ka runas spēju navigatoram nebūs. No Baltijas valstu valodām vienīgā, kam ir arī balss paziņojumi, ir lietuviešu.

TomTom MyDrive

TomTom MyDrive ir tīmekļa vietne, kurā TomTom GO īpašnieks var plānot brauciena maršrutu un pēc tam to, vēl pirms doties ceļā, ielādēt savā navigatorā. Lai veiktu maršruta ielādi, gan pirms tam jāreģistrējas kā TomTom lietotājam un jāizveido savs TomTom konts. Tas ir vienkāršs process, un daudz laika neprasīs. Kad konts izveidots, izmantojot tā rekvizītus, ieejam TomTom MyDrive, un izmantojot Wi-Fi pieslēgumu un tos pašus rekvizītus, reģistrējam arī TomTom GO. Tādējādi būs radīta sasaite starp datoru, TomTom mākoni un navigatoru. Nav nepieciešams ne vads, ne kāda speciāla programma datorā. Maršruta plānošanai var izmatot arī viedtālruni vai planšeti.

Maršruta sagatavošana pārlūkā noteikti ir ērtāka nekā izmantojot pašu TomTom GO, pat neskatoties uz to, ka tam ir skārienjutīgs ekrāns. Maršruta veidošanas iespējas ir plašas un ļaus jums saplānot braucienu, tajā ietverot, arī pieturas punktus. Lietotājs var definēt arī bieži apmeklētas vietas, piemēram, biroju un mājas. Tad nokļūt darbā vai mājās var pavisam viegli – liekot navigatoram rādīt ceļu uz izraudzīto vietu. Maršrutu tas saplānos pats.

Integrācija ar viedtālruni

Ja dodoties ceļā pa Bluetooth savienojat savu TomTom GO ar viedtālruni, navigatoru var izmantot arī viedtālruņa vadībai un pat kā brīvroku sistēmu sarunām. Navigators nodrošina iespēju izmantot Siri un Google Now balss komandas. Tātad tālrunis var atrasties kabatā vai somā, kur tam braucot pie stūres, arī būtu jābūt, bet jūs varat dot komandas balss savam tālruņa asistentam.

Šādi var veikt zvanu no kontaktu saraksta vai likt skaļi nolasīt pienākušo īsziņu, u.c. Šo funkcionalitāti nodrošina TomTom GO 620 iebūvētais mikrofons, kas veidots tā, lai kvalitatīvi uztvertu balss komandas un balsi runājot pa telefonu. Savukārt iebūvētais skaļrunis ir gana skaļš, lai nodrošinātu iespēju runāt arī kādas skaļākas mašīnas salonā.

Lietošanas ērtums

Visiem zināms, ka prombūtnes laikā nav laba doma mašīnas salonā, redzamā vietā, atstāt ko vērtīgu. Vējstiklam piestiprinātais TomTom GO noteikti ietilpst šo lietu sarakstā. Un ražotājs par to ir padomājis. Navigatora statīvs ar piesūcekni ir viegli atdalāms no pašas ierīces. To vienkārši noņem un kad nepieciešamas – atliek atpakaļ vietā, kur to notur spēcīgs magnēts. Tas atrisina problēmu, kas būtu ar jebkuru cita veida stiprinājumu, kas agri vai vēlu salūztu.

Labi ir arī tas, ka ražotājs nodrošina bezmaksas karšu un fotoradaru informācijas jauninājumus uz mūžu. Proti, kamēr vien ierīce darbosies, tai būs pieejami minētie jauninājumi. Protams, to uzstādīšana, kā vienmēr būs ērta – izmantojot Wi-Fi. Tāds ir solījums.

Par enerģiju runājot, parasti jau ir tā, ka, mašīnā esot, navigators ir pieslēgts piepīpētājam un ar elektrību problēmu nav. Tomēr, ja kādu iemeslu dēļ tas nav iespējams, navigators savu darbu darīs, izmantojot iebūvēto akumulatoru. Ar vienu uzlādi pietiks kādai stundai. Tā saka specifikācija un tā ir arī praksē, vismaz kamēr akumulators ir jauns.

Galvenie tehniskie dati

  • Ekrāns: 6 collas, 15 cm. WVGA, 800 x 480, 154 PPI, kapacitatīvs skārienekrāns
  • Atmiņa: 16 GB, paplašināma ar micro SD (līdz 32 GB)
  • 3D atainojums: Jā
  • Iebūvēts Wi-Fi: Jā

Secinājumi

TomTom GO 620 noteikti ir laba izvēle, ja gatavojaties iegādājāties atsevišķu ierīci navigācijai. Ja daudz ceļojat, tas pat ir ieteicams, jo tad navigācija būs pieejama vienmēr. Īpaši noderīgs TomTom GO 620 un arī TomTom GO 520 būs ceļojot pa Rietumeiropu, kur tagad arī Latvijas mobilo datu pieslēgumu lietotājiem daudz plašāk pieejams mobilais internets. Bet arī Latvijā, neskatoties uz to, ka navigators nerunā latviski un tajā ir pa kādai neprecizitātei kartēs, apmaldīties neļaus.

1 RAKSTĪT KOMENTĀRU

Sūti Mums Ziņu Šeit

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

1 Komentāri
  • 12/09/2019

    Kā izlabot Tomtom kartes, kas ir galīgi nepareizas un pie manis atbraukt izmantojot tās nav iespējams – tas ir tepat Rīgā – Vecāķos ielas sazīmētas pat mežā un kāpās.

    Juris
    Reply