/ Auto / Møller Baltic Import atskaitās par 2022. gadā paveikto

Møller Baltic Import atskaitās par 2022. gadā paveikto

MBI Annual Event
Raitis Misa uz 03/02/2023 - 06:38 uz Auto, Bizness, Pasākumi

Neskatoties uz nepārtrauktajiem izaicinājumiem, ar kuriem saskaras jaunu auto ražošanā, Møller Baltic Import, Audi automobiļu importētājs un vairumtirgotājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen automobiļu importētājs visās Baltijas valstīs, 2022. gadā ir uzrādījis stabilu izaugsmi. Viena no būtiskākajām iezīmēm bija elektroauto (BEV) augošā popularitāte, kas ļāva nostiprināt Audi un Volkswagen pozīcijas strauji augošajā bezizmešu spēkratu tirgū. Tāpat arī Møller Baltic Import atklāja šogad Latvijā un Baltijā izvirzītos mērķus  e-mobilitātes jomā.

“Pagājušajā gadā pandēmijas izraisītajiem piegādes ķēžu pārrāvumiem sekoja arvien jauni izaicinājumi – karš Ukrainā, rekordaugsta inflācija un nenoteiktība par turpmāko attīstību teju ikvienā sfērā. Tomēr, cieši sadarbojoties ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzinecības tīklu Baltijā, ieklausoties savos klientos un pēc iespējas labāk reaģējot uz viņu vajadzībām, mēs pagājušajā gadā sasniedzām ievērojamu pieaugumu. Baltijas valstīs klientiem ir piegādāts 9 281 automobilis, kas ir par 7 % vairāk nekā 2021. gadā,” stāsta Ilze Grase-Ķibilde, Møller Baltic Import izpilddirektore.

“2022. gads bija īpaši veiksmīgs elektroauto segmentā. Volkswagen elektromobiļu tirgus daļa visās Baltijas valstīs ir 9,2 %, ieņemot 3. vietu un augošiem ID saimes modeļu pārdošanas rādītājiem, savukārt Audi ir vadošais premium klases elektromobiļu zīmols Lietuvā un Latvijā, ar 30 % tirgus daļas. Elektroauto cienītājus šogad pārsteigsim ar vairākiem jaunumiem, tāpat mums ir ilgtermiņa plāni e-mobilitātes attīstības veicināšanai Baltijā, ko esam aizsākuši jau 2022. gadā,”  piebilst Ilze Grase-Ķibilde.

MBI Annual Event

Baltijas mēroga preses konferences laikā Jūrmalā Møller Baltic Import pārstāvji prezentēja pagājušā gada rezultātus, kā arī iepazīstināja ar plāniem šim un turpmākajiem gadiem. Žurnālisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas bija liecinieki vairāku iepriekš Baltijas valstīs neredzētu modeļu ekskluzīvajām prezentācijām. Tie bija konceptautomobiļi – Volkswagen ID. Space Vizzion un Audi A6 Avant e-tron un šī gada lielākie jaunumi no Volkswagen komerctransporta nodaļas – Volkswagen ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, kā arī pilnīgi jaunais Volkswagen Amarok, kura oficiālā debija Baltijas valstīs gaidāma vien šī gada maijā.

Volkswagen plāno veicināt izaugsmi

Volkswagen Baltijas valstīs klientiem piegādāja 6 408 automobiļus, un 1 977 no tiem tika piegādāti Latvijā. Tas zīmolam nostiprina spēcīgu tirgus pozīciju Latvijā ar tirgus daļu 12,2 %.

Volkswagen stratēģiskā paplašināšanās apvidus auto (SUV) tirgus segmentā uzrāda ievērojamus rezultātus: visās valstīs vismaz 75 % no visiem pārdotajiem auto ir SUV, un vairāk nekā puse no visām pārdotajām automašīnām ir vai nu T-Cross (Nr. 1 Volkswagen modelis Lietuvā, Latvijā un Igaunijā), Tiguan (Nr. 2 Lietuvā un Latvijā, Nr. 3 Igaunijā) vai T-Roc (Nr. 2 Igaunijā un Nr. 3 Lietuvā un Latvijā). Baltijas valstīs mazo SUV tirgū Volkswagen ir vadošais zīmols.

Pavisam Baltijas valstīs Volkswagen automobiļu pārdošanas apjomi  auga par 7 %, savukārt par 22 % pieauga pieprasījums pēc pilnībā elektriskajiem ID. saimes modeļiem. Populārākais modelis šajā segmentā bija ID.4, kam sekoja ID.3 un ID.5, kas apvieno modernu SUV un kupeju. Visi ID. automobiļi ir izgatavoti uz MEB platformas, kas īpaši izstrādāta elektroauto, piedāvājot vairāk vietas salonā, jaunākās drošības un komforta tehnoloģijas, kā arī iespēju nobraukt lielus attālumus ar vienu uzlādi.

MBI Annual Event

“Mēs joprojām jūtam, ka Volkswagen potenciāls Baltijas valstīs nav izsmelts, un šogad sagaidām būtiskas pārmaiņas. 2023. gadu esam uzsākuši ar divarpus reižu lielāku pasūtījumu skaitu nekā līdz šim. Rāzošanas kapacitātei atgriežoties ierastajā režīmā, sagaidām, ka šogad klientiem tiks piegādāts par vismaz 30 % vairāk jaunu automobiļu nekā pērn. Papildus mūsu vadošās pozīcijas nostiprināšanai mazo SUV segmentā, mēs palielināsim arī elektrisko ID. saimes auto pārdošanas apjomus, un prognozējam, ka līdz gada beigām tie veidos aptuveni 15 % no visa pārdoto automobiļu skaita,” stāsta Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus (Justas Nekrošius).

Viņš piebilst, ka šogad tirgū tiks prezentēta virkne nozīmīgu modeļu, tostarp ID.3 modernizētā versija, kas gaidāma 2023. gada trešajā ceturksnī, kā arī pilnībā elektriskais sedans ID.7, kam Baltijas valstīs jāierodas līdz gada beigām.

Audi: premium līmeņa zīmols ar atbilstoša līmeņa ambīcijām

Audi 2022. bija rekordu gads. Lietuvā un Latvijā tika pārdoti 1 058 jauni šī zīmola automobiļi, kas ir par 33 % vairāk nekā gadu iepriekš. Latvijā Audi sasniedza visu laiku augstākos rādītājus BEV pārdošanas segmentā, kļūstot par Nr. 1 zīmolu premium līmeņa elektroauto kategorijā un Nr. 2 zīmolu visā BEV tirgū, ieskaitot apjoma zīmolus. Pilnībā elektriskais Audi e-tron Latvijā bija populārākais modelis, kam sekoja Audi Q5 un Audi Q7.

Audi šī gada sākumā Latvijas un Lietuvas tirgū jau ir atklājis divus jaunus un ļoti īpašus modeļus – Audi RS 6 performance un Audi RS 7 performance, taču gada svarīgākā pirmizrāde vēl ir priekšā: jaunais Audi Q8 e-tron abās valstīs ieradīsies jau martā.

“Augstākā līmeņa elektriskais SUV mūsu klientus pārsteigs ar optimizētu piedziņas koncepciju, uzlabotu aerodinamiku un dizainu, augstāku uzlādes efektivitāti un akumulatora ietilpību, ļaujot Q8 Sportback e-tron ar vienu uzlādi nobraukt līdz pat 600 km. Turklāt šoruden gaidāma jauna un pilnībā elektriska Audi B segmenta automobiļa pasaules pirmizrāde, kas vēl vairāk paplašinās Audi pilnībā elektrisko automobiļu klāstu,” stāsta Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Baltijas uzņēmumi pāriet uz e-mobilitāti

Komerctransporta segments, kas 2021. gadā uzrādīja atveseļošanās pazīmes, aizvadītajā gadā atkal samazinājās. To galvenokārt ietekmēja piegādes ķēžu pārtraukumi un ražošanas apjomu samazinājums. Volkswagen komerctransporta nodaļa klientiem piegādāja 1 257 jaunus automobiļus no Caddy, Transporter un Crafter modeļu klāsta, tādējādi nodrošinot Baltijas valstīs 9,7 % tirgus daļu.

Kā stāsta Volkswagen komerctransporta zīmola vadītāja Baltijas valstīs Merli Ainsāre (Merli Ainsaar), 2022. gadā komerctransporta sektorā apgriezienus uzņēma e-mobilitāte. Mūsu tirgu sasniedza jaunākais Volkswagen Multivan, kas pirmo reizi ir peejams ar jaunu un modernu plug-in hibrīda dzinēju.

“Klienti ir gatavi elektrifikācijai – pagājušogad puse no visiem piegādātajiem Multivan modeļiem bija hibrīdi, savukārt pilnībā elektriskie ID. Buzz un ID. Buzz Cargo jau iepriekšpārdošanā ieguva milzu popularitāti. Tās laikā Baltijas valstīs tika pasūtīti 200 ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, kas pie saviem īpašniekiem ceļu sāks tuvākajā laikā šogad,” pauž Merli Ainsāre.

MBI Annual Event

Volkswagen komerctransporta šī gada mērķis ir uzlabot ražošanas kapacitāti, nodrošināt tirgus pieprasījumu, kā rezultātā par 30 % palielināt komerctransporta piegādes apjomu Baltijā. Vēl zīmola ambīcijas apliecina mērķis ieņemt vadošo pozīciju BEV segmentā ar ID. Buzz saimes automobiļiem. Šī gada sākumā piedzīvotajām ID. Buzz un ID.B uzz Cargo pirmizrādēm jau maijā sekos ilgi gaidītais un pilnīgi jaunais Volkswagen Amarok.

Sagatavots izmantojot Møller Baltic Import preses materiālus.

0 RAKSTĪT KOMENTĀRU

Sūti Mums Ziņu Šeit

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>