/ Audio / 20 gadi un četras paaudzes – Audi RS 6

20 gadi un četras paaudzes – Audi RS 6

Audi RS 6
Raitis Misa uz 29/07/2022 - 06:31 uz Audio, Dzīvesstils

Ir kāds automobilis, kas vairāk nekā jebkurš cits braucamais 20 gadu garumā ir spējis aizraut uzņēmumu Audi Sport GmbH un fanus visā pasaulē: jau ceturto paaudzi Audi RS 6 rāda priekšzīmi augstas veiktspējas universāļiem, demonstrējot iespaidīgu veiktspēju un lielisku lietojamību ikdienā. Tā panākumu pamatā ir 2002. gadā izstrādātais koncepts, kurā tika ieviests biturbo dzinējs un quattro pilnpiedziņa. Šis vienkāršais koncepts ir saglabājies visās RS 6 paaudzēs. Taču tagad Audi izvirza jaunus standartus konkurences pārbagātajā vidē.

C5: vēlme piešķirt jaudu vidusmēra augšgalam

Neilgi pēc jaunās tūkstošgades iestāšanās toreizējais quattro GmbH (tagad – Audi Sport GmbH) bija nopietnas izvēles priekšā – kuram modelim pēc RS 4 piešķirt sportisku personību. Tas bija izdevīgs brīdis Audi A6 parādīt sevi no labākās puses. 2001. gadā pirmajai paaudzei (C5) tika veikti produkta uzlabojumi, turklāt Audi vēlējās piešķirt lielāku jaudu tā vidusmēra augšgala modeļiem.

Autosporta popularitāte bija ļoti augsta un zīmols apzinājās savu vērtību tajā. Audi pārliecinoši ieguva godpilno pirmo vietu, debitējot leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs 1999. gadā. Uzņēmums ar četru riņķu logotipu atkārtoja vēsturiskos panākumus arī 2000., 2001. un 2002. gadā. Pateicoties 13 uzvarām, Audi ir otrā visu laiku veiksmīgākā komanda Lemānas sacīkstēs pēc Porsche. Audi inženieri no quattro GmbH pielika pamatīgas pūles, lai A6 padarītu par izteikti sportisku automobili. Pielāgots tika ne tikai dzinējs, atsperojums un transmisija, Audi pacēla arī auto izskata latiņu: automobiļa virsbūve kļuva lielāka par četriem centimetriem gan platumā, gan garumā. Jauni un platāki sliekšņi, spoileris Avant modelim un īpašs aerodinamikas elements sedanam, 18 un 19 collu diski, kā arī divi ovālas formas izpūtēji vēl vairāk pastiprināja sportiskās ambīcijas.

Audi RS 6

Audi RS 6

2002. gadā nevienam citam Audi modelim nebija lielākas jaudas

Tika izvirzīts mērķis integrēt A8 (D2) modeļa astoņu cilindru dzinēju. Tādēļ bija pamatīgi jāpiestrādā pie detaļām: jaudīgais 4,2 litru dzinējs, kas no tā brīža bija kļuvis par biturbo, sākotnēji neietilpa A6 motortelpā. Rezultātā quattro GmbH pagarināja automobiļa priekšu, tā piešķirot V8 četrus papildu centimetrus. Pirmais RS 6 dzinējs netika komplektēts Ingolštadtē vai Nekarsulmā, bet gan Anglijā. Kopā ar quattro GmbH britu dzinēju ražotājs Cosworth, kas līdz 2004. gadam bija arī AUDI AG meitasuzņēmums, radīja iespaidīgo 450 ZS dzinēju ar 560 Nm griezes momentu. Tas novietoja jauno modeli segmenta augšgalā. RS 6 ar V8 dzinēju deva nepārprotamu vēstījumu konkurentiem. Salīdzinājumam: ABT komandas DTM Audi, ar kuru Lorēns Ajello 2002. gadā atnesa komandai uzvaru, arī bija ar 450 ZS jaudu.

Lielai jaudai nepieciešama spēcīga kontrole. Arī manuālās transmisijas laikmetam bija pienācis gals. Pirmo reizi griezes momenta konversijas transmisija ļāva pārnesumus pārslēgt ātrāk. Tas ļāva sasniegt 100 km/h vien 4,7 sekundēs. Lai nodrošinātu, ka RS 6 Avant un sedana versija pārliecinoši demonstrē lielisku balansu starp ērtībām un sportiskumu ikdienas braukšanā, Audi izstrādāja DRC (Dynamic Ride Control) jeb balstiekārtas dinamiskas braukšanas kontroli. Stefans Reils, kurš bija atbildīgs par visas RS 6 sērijas izstrādi un tagad vada Nekarsulmas ražotnes Tehnisko nodaļu, DRC raksturo šādi – „DRC kontrolē automobiļa stabilitāti sportiskos izbraucienos gan taisnos ceļa posmos, gan pagriezienos.” Citiem vārdiem sakot – tas nodrošina labāku saķeri ar ceļu un ļauj veiksmīgi pārvaldīt mašīnu, it sevišķi dinamiskos līkumos.

Visi pirmās paaudzes RS 6 modeļi (C5) tika ražoti gan uz konveijera, gan manuāli ar rokām. No konveijera tie bija braucami, bet tālu no pilnības. Piemēram, šiem modeļiem trūka pildītās amortizācijas, īpašo RS komponentu, kā arī individuālo interjera elementu. Tāpēc bija nepieciešams pāriet no Nekarsulmas ražotnes uz blakus ēku. Šeit quattro GmbH darbinieki pabeidza katru automobili atsevišķi nedaudz vairāk nekā 15 stundās uz hidrauliskā pacēlāja.

Līdz pat mūsdienām C5 ir vienīgais RS 6, kas jau sākotnēji ir bijis sacīkšu automobilis. RS 6 Competition modelis, ko izmantoja Champion Racing komanda, bija pārliecinoši labāks par konkurentiem 2003. gada SPEED GT World Challenge sacīkstēs ar pilotu Rendiju Pobstu. V8 biturbo dzinējs nodrošināja 475 ZS, tam bija manuāla pārnesumkārba, un tas uzvarēja jau pirmajās sacīkstēs.

Sērijas beigās quattro GmbH pievienoja vēl papildu jaudu, nodrošinot 480 ZS iepriekšējo 450 ZS vietā, un papildinot nosaukumu, pievienojot „plus”. Griezes moments saglabājās 560 Nm apmērā. Tagad maksimālais ātrums sasniedza jau 280 km/h, iepriekšējo 250 km/h vietā.

C8: līdz šim labākais, bet darbs nekad nebeidzas

2019. gadā trīs gadus pirms 20. dzimšanas dienas RS 6 (C8) ceturtā paaudze devās pie dīleriem un palika nemainīgi uzticama mantojumam. Četru litru dzinējs, biturbo, 600 ZS, tagad ar 800 Nm griezes momentu. Pirmo reizi vēsturē šo automobili atbalsta 48 voltu daļējā hibrīdsistēma, kas vēl vairāk uzlabo efektivitāti. Lai gan šis modelis ir smagāks, RS 6 Avant spēj sasniegt 100 km/h nieka 3,6 sekundēs, turklāt tam ir nepieciešamas 12 sekundes, lai sasniegtu 200 km/h.

Audi RS 6

Audi RS 6

Jaunā visu četru riteņu stūrēšana uzlabo stabilitāti, braucot lielā ātrumā, jo šajās situācijās pakaļējie riteņi tagad griežas vienā virzienā kopā ar priekšējiem. Veicot manevrus nelielā ātrumā, tie griežas pretējā virzienā, lai samazinātu griešanās rādiusu un ļautu vieglāk novietot automobili stāvvietā. Taču viegla automobiļa novietošana nav vienīgais klientiem svarīgais aspekts. Tieši tāpat kā ar agrīnajiem modeļiem, arī šim viņi vēlas piestiprināt piekabi vai treileri. „Šobrīd vairāk nekā puse Eiropas klientu pasūta automobili ar sakabes āķi,” stāsta Stefans Reils. „No tā var secināt, ka klientiem ne vienmēr ir nepieciešams sportisks automobilis, jo viņi vēlas arī apmierināt savas ikdienas vajadzības.” Audi izpildīja klientu pieprasījumu un turpināja nodrošināt šīs iespējas, kas tagad papildinātas arī ar adaptīvo balstiekārtu.

Un kā ar dizainu? Ja RS 6 modeļa C5, C6 un C7 paaudze parādīja sevi tikai kā jaudīgi universāļi, tad, paskatoties tuvāk, C8 rada pilnīgi citādu iespaidu: ikviens bez iedziļināšanās spēs pateikt, ka tas nav ierasts A6. RS 6 Avant un A6 Avant bāzes modeļa vienīgie kopīgie elementi ir jumts, priekšējās durvis un bagāžas nodalījuma vāks. Pārējais ir mainīts un pielāgots īpaši RS vajadzībām, turklāt virsbūve tika paplašināta par ievērojamiem astoņiem centimetriem. Tikai daži zina, ka ātrākajam no A6 modeļiem pirmo reizi ir arī no A6 modeļa saimes atšķirīgs motora pārsegs un tas nozīmē, ka tam var būt Matrix LED priekšējie lukturi ar lāzergaismām no RS 7 modeļa. Arī riepas un riteņi ir ievērojami platāki un augstāki. Šai sērijai 21 collu riepas (275/35) ir standarta aprīkojums, taču pirmo reizi ir pieejams arī 22 collu variants (285/30). Reaģējot uz augsto pieprasījumu, C8 pirmo reizi ir pieejams ASV kā RS 6 Avant. RS 6 (C8) no nišas automobiļa pārliecinoši kļūst par veiksmes stāstu, pēc kura pieprasījums pasaulē nemazinās.

Sagatavots izmantojot Audi preses materiālus.

0 RAKSTĪT KOMENTĀRU

Sūti Mums Ziņu Šeit

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>