Samsung Gear VR apskats
Soli tuvāk virtuālajai realitātei
Šoreiz uz testu saņemta visnotaļ unikāla ierīce, kas krasi atšķiras no līdz šim testētā. Samsung Gear VR, jeb virtuālās realitātes brilles. Savienojot tās ar telefonu (SGS6/edge/edge+/note 5) iespējams iejusties pilnīgi citā vietā un pieredzēt unikālu sajūtas un notikumu daudzveidību. Mūsdienās jēdziens "virtuālā realitāte" izskan aizvien biežāk un šāda tipa ierīces ieinteresē aizvien vairāk cilvēkus. Samsung Gear VR ir tapis pateicoties sadarbībai ar "Oculus" un ideju smēlies no vairāk pazīstamā "Oculus Rift".
Samsung Gear VR apskats
Pirmais iespaids par ierīci ir visai patīkams. Tā ir kļuvusi vieglāka (318g) un ērti turas uz galvas. Gear VR aizmuguri sedz melns plastmasas aizsargvāks, taču tam lielāku pielietojumu, kā vien lēcu pasargāšanu no skrāpējumiem, saskatīt nevar. Pirms ierīces izmantošanas telefonā obligāti jābūt instalētai "Oculus" programmai, ar kuras palīdzību arī notiks viss turpmākais process.
Gear VR atļauj izmantot tikai "Oculus" veikalā pieejamās lietotnes, tādēļ jebkurš VR saturs ārpus tā nebūs pieejams (pretstatā google cardboard plašajam aplikāciju klāstam). Tiklīdz tālrunis ir savienots ar Samsung Gear VR, parādās brīdinājums par ierīces lietošanu (nav ieteicams cilvēkiem ar epilepsiju) un pirmo reizi izmantojot šo ierīci pieejama arī neliela video pamācība. Ērti, nav sarežģīti, svars arī netraucē (vieglas). Galva netika nospiesta un ierīces lēcas arī varēja fokusēt, lai tās vislabāk piemērotos dažādu cilvēku redzei.
No dizaina un lietošanas pieredzes viedokļa šis produkts ir izdevies lieliski. Ja pirmo reizi savienojot telefonu ar Gear VR tas neatpazīst ierīci un automātiski nepiedāvā lejupielādēt "Oculus" saturu, tālruņa operētājsistēmu nepieciešams atjaunināt uz jaunāko versiju. Citur failus lejupielādēt nevar, tāpēc atjaunināšana ir obligāta.
Kamēr telefons ir savienots ar Gear VR, pašas brilles kā enerģijas avotu izmantos telefonu, taču ir iespējams to pievienot microUSB, lai akumulators netiktu tērēts. Jāpiemin, ka kamēr telefons ir savienots ar Gear VR, tas visai ātri uzskarst.
Iespējas
Gear VR piedāvā ļoti plašu iespēju klāstu gan lietotājiem, gan izstrādātajiem. Jau pieminētajā "Oculus" aplikācijā ir pieejams ļoti plašs lietotņu klāsts. Te gan jārēķinās, ka lielākā daļa aplikāciju, vismaz tās pie kurām ir kārtīgi pastrādāts, būs par maksu un ne mazu (~7+ Eiro)! Taču ja vēlaties izbaudīt visu, ko Gear VR sniedz, cena nebūs šķērslis. Vismaz pagaidām, lai iepazītu virtuālo realitāti un lieki nepārmaksātu, aplikācijā ir iespēja skatīties kādu no daudzajiem bezmaksas 360° video, kuri nepārtraukti tiek papildināti. Tāpat var aplūkot dažādu vietu fotogrāfijas, vai lejupielādēt kādu no bezmaksas pieejamajām aplikācijām. Var arī apskatīt paša fotogrāfētās bildes un uzņetos video caur Gear VR. Iespēju tiešām netrūkst.
Pielietojums
Ņemot vērā, ka virtuālā realitāte, ko esam redzējuši kinofilmās jau sen, mums pašiem ir vēl salīdzinoši jauna tendence. Interese joprojām ir milzīga. Arī pielietojums var būt plašs.
Domājams, ka Samsung mērķis bija radīt kompaktu un pieejamu "virtuālo realitāti", lai iekārtu varētu ņemt sev līdzi un tā būtu pieejama daudz lielākam cilvēku skaitam. Arī šis te manuprāt, ir izdevies, jo produkts nav sarežģīts, lietošanā patīkams un ērts.
Es gan virtuālajai realitātei saskatu daudz plašāku pielitojumu. Manuprāt, tā ir ļoti inovatīva lieta tieši izglītības jomā. Tā rada lielu interesi, tādēļ skolēni un studenti varētu vairāk koncentrēties uz apmācību saturu, ņemot vērā veidu, kā tas tiktu pasniegts. Virtuālā realitāte varētu būt nākotnes vīzija skolām. Šādi varētu interesantākā veidā attēlot kā vēstures notikumus, tā kādu objektu vai ķermeņu uzbūvi, vietas u.t.t Tāpat tas paplašinātu interesi par programmēšanu, jo atrastos interesenti, kuri vēlētos paši izveidot savas aplikācijas virtuālajai realitātei un tam būtu nepieciešams apgūt jaunas programmēšanas iemaņas.
Secinājumi
Galvenais jautājums, kas Jums jau noteikti ir radies, ir - vai virtuālā realitāte bedzot ir jēgpilna.. Uz šo var skatīites dažādi. Ir jārēķinās, ka daudzas programmas būs par maksu un, ja pilnīgi gribēsies izbaudīt virtuālās realitātes iespējas, nāksies piemaksāt klāt. Tāpat nāksies saskarties ar tādu lietu kā "VR motion sickness", jeb ilglaicīgi lietojot Gear VR, vai pagaidām jebkuru citu VR produktu, var sāpēt galva un acis.
Var uzslavēt Gear VR par centieniem šo problēmu risināt. Lēcas ir iespējams piemērot dažādu acu tipiem un pieejamās "Oculus" lietotnes ir labi izstrādātas. Ilgākais laiks, ko pavadīju lietojot Gear VR, bija 1,5h, skatoties filmu. Sajūtas bija neierastas, taču ne nepatīkamas. Pēc lietošanas Gear VR noņemot nost, uz pāris sekundēm rodas neierasta sajūta (atgriežos realitātē). Galvas diskomforts tikai strauju kustību vai animāciju iespaidā. Līdzsvara zudums gan ir normāla lieta jebkurai virtuālās realitātes ierīcei. Uzskatu, ka šis ir vislabākais VR piedāvājums, kāds šobrīd pieejams, tas ir ērts, komfortabls un tā lietotnes vienmēr tiek papildinātas.
Kopsavilkums
Virtuālā realitāte ir strauji progresējusi un Samsung ir izdevies radīt tiešām ērtu, vieglu un iespēju pilnu produktu. Es tomēr iesaku pirms pirkšanas izmēģināt, lai saprastu, vai acis nesāpēs un galva nereibs, jo tomēr katrs esam citādi un, kas vienam derēs, citam var nederēt.
Plusi
• Ērts, viegli pārvietojams, kvalitatīvs, ir daudz iespēju, ir kas jauns un inovatīvs.
Mīnusi
• Neizdevīgs cilvēkiem, kuri nelieto kādu no saderīgajiem telefoniem, var radīt galvas un acu sāpes, maksas lietotnes liekas nedaudz par dārgu.
Samsung Gear VR tehniskā specifikācija
•Izmērs / Svars: 201,9 x 116,4 x 92,6 mm / 318 g •Sensori: Akselerometrs, Žiroskops, Tuvuma sensors •Skata lauks (FOV – Field of View): 96 grādi •Attāluma diapazons starp lēcām: 54 ~ 70 mm (fiksētās lēcas) •Krāsa: Balta (Frost White) •Savietojamība: microUSB (savienojums ar Galaxy Note 5, S6 edge+, S6, S6 edge)
Latvijā tās būs nopērkamas atsevišķās vietās un to cena var būt apmēram 130 Eiro.