/ Auto / Alfa Romeo mašīnas ir atgriezušās pie savām saknēm – automašīnām ar aizmugurējo piedziņu

Alfa Romeo mašīnas ir atgriezušās pie savām saknēm – automašīnām ar aizmugurējo piedziņu

Alfa Romeo Stelvio 1200
Raitis Misa uz 02/07/2019 - 08:56 uz Auto, Interesanti

Jau šīs desmitgades sākumā Alfa Romeo paziņoja, ka ir laiks atgriezties pie zīmola saknēm – sportiskām, modernām mašīnām, aprīkotām ar jaunāko tehnoloģiju un aizmugurējo piedziņu (vai arī pilnpiedziņu). Daudzus gadus atpakaļ Alfa Romeo auto bija sastopami tikai ar priekšējo piedziņu vai pilnpiedziņu – kas mainīja auto ražotāja domas un lika atgriezties pie auto klasiskās kompozīcijas? Un kāda ir šī lēmuma ietekme uz jaunajiem Alfa Romeo modeļiem?

''Ikvienam ir iespēja izgatavot mašīnu, kas ir ātra uz taisnas šosejas – spēcīgs motors ir viss, kas šajā gadījumā būtu nepieciešams. Tomēr izgatavot mašīnu, kas būtu pietiekami ātra arī pagriezienos, nav pa spēkam jebkuram meistaram. Tas prasa ilgas stundas inženieru darba, lai modificētu piekares elementus un balansētu automašīnas svaru. Un tieši aizmugurējās piedziņas mašīnas šādos apstākļos darbojas visefektīvāk. Tāpēc šis ir virziens, ko Alfa Romeo ir izvēlējies,'' stāsta Arnolds Ardzevičs, Autobrava Motors pārdošanas vadītājs, oficiālais Fiat pārstāvis Lietuvā.

Svara sadale mašīnā

Enerģiju no mašīnas dzinēja līdz pat riepām palīdz nogādāt pārnesumkārba. Tā sver vismaz 50 kg. Priekšējās piedziņas mašīnā pārnesumkārba ir iebūvēta tieši blakus dzinējam, būtībā uz mašīnas priekšējās ass. Toties aizmugurējās piedziņas mašīnās pārnesumkārba ir iebūvēta tuvāk mašīnas centram, kas nodrošina labāku svara sadali starp mašīnas asīm.

Daļējā ass (semiaxle) un citas detaļas, kas tiek virzītas no priekšas uz aizmuguri, sver tikpat daudz – šis ir iemesls, kāpēc priekšējās piedziņas mašīnām nav ideāla un vienlīdzīga svara sadale starp mašīnas asīm. Turpretim Alfa Romeo aizmugurējās piedziņas mašīnu modeļiem (arī pilnpiedziņas mašīnām) piemīt šāds balanss.

Alfa Romeo automašīnu modeļi neizceļas tikai ar aizmugurējo piedziņu vien. Lai arī Alfa Romeo Giulia un Stelvio modeļi ir izgatavoti no vairākiem samērā viegliem materiāliem, tomēr kopumā šīs mašīnas ir izgatavotas no ļoti masīviem materiāliem. Vissmagākās detaļas ir koncentrētas tieši mašīnas centrā. Itāļu inženieri pat nolēma šī iemesla dēļ iebūvēt dzinēju priekšējā asī.

Labāka kontrole pār mašīnas vadību

Ne velti sporta mašīnām ir aizmugurējā piedziņa – šāda veida piedziņa ir laba ne tikai tādēļ, ka tā nodrošina lielisku svara pārnesi brauciena laikā, bet aizmugurējā piedziņa nodrošina arī lielisku paātrinājumu.

Spiežot gāzes pedāli, aizmugurējā mašīnas daļa saņem lielāku slodzi un tiek vairāk piespiesta pie zemes. Ja mašīnai ir aizmugurējās piedziņas riteņi, tad šādā gadījumā mašīna perfekti pielāgojas ceļa virsmai un palīdz mašīnai ātrāk uzņemt ātrumu. Toties, ja mašīnai ir priekšējās piedziņas riteņi, efekts ir pavisam citādāks – zaudējot slodzi, mašīna sāk samazināt ātrumu un kļūst lēnāka.

Piemēram, plašais Alfa Romeo Giulia sedans ar 2,2 JTD dzinēju (190 zirgspēki) spēj palielināt ātrumu līdz 100 km/h vien tikai 7,1 sekundēs, toties 2,0 Petrol (220 zirgspēki) – 6,6 sekundēs. Bet Giulia Quadrifoglio Verde spēj palielināt ātrumu līdz 100 km/h vien 3,9 sekundēs.

Aizmugurējās piedziņas mašīnām nav griezes momenta – liela paātrinājuma laikā stūre velk uz vienu pusi un ir nepieciešama liela piepūle, lai to noturētu taisni. Griezes moments ir īpaši raksturīgs priekšējās piedziņas mašīnām.

Alfa Romeo vadības funkcijas tiek nodrošinātas pateicoties arī auto dizainam. Vispirms tika radīti tādi sportiski automobiļu modeļi kā Quadrifoglio sedans Giulia un SUV Stelvio, bet vēlāk arī auto ar vājākiem dzinējiem.

Vienmērīgāks riepu nodilums

Priekšējās mašīnas riteņi nodrošina stabilitāti līkumos un pagriezienos, toties aizmugurējie riteņi palīdz mašīnai uzņemt paātrinājumu. Šādi mašīna saņem vienmērīgu slodzi, kas liek riepām nodilt daudz lēnāk. Toties priekšējās piedziņas mašīnām situācija ir mazliet citādāka, proti, mašīnas aizmugurējie rieteņi nav tik noslogoti kā priekšējie, un sezonas beigās ir redzamas būtiskas nodiluma atšķirības starp priekšējām un aizmugurējām riepām.

Alfa Romeo automašīnu modeļu riteņi nav izteikti vertikāli – tie ir mazliet iegriezti uz virsbūves pusi. Un tas ir tikai tāpēc, lai uzlabotu auto stabilitāti pagriezienos – tikai daļa no riepas virsmas pagrieziena laikā izveido saķeri ar asfaltu. Kad automašīnas riteņi ir mazliet iegriezti, tas palīdz riepām satvert asfalta virsmu un nodrošina ātrāku pagriešanos, samazinot riepu nodilumu.

Lielāka jauda

Visspēcīgākajiem priekšējas piedziņas automašīnu modeļiem ir 300 zirgspēki, taču aizmugurējās piedziņas mašīnas modeļi ir daudz jaudīgāki. Ir daudz modeļu, kuru jauda sasniedz tūkstots zirgspēkus – Koenigsegg One, McLaren Senna, Ferrari 488 Pista, Dodge Challenger SRT Demon – šīs ir mašīnas, kuras spēj sasniegt 100 km/h vien 3 sekundēs.

Tas ir iespējams, pateicoties iepriekš minētajiem iemesliem – sacīkšu auto un citām jaudīgām mašīnām ātrs paātrinājums un svara balanss brauciena laikā ir ļoti nozīmīgs.

0 RAKSTĪT KOMENTĀRU

Sūti Mums Ziņu Šeit

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>