airBaltic 2016. gada finanšu rādītāji un nākotnes plāni
Latvijas lidsabiedrība airBaltic uzrādījusi pirmo izaugsmes gadu pēc veiksmīga reorganizācijas perioda un sasniegusi pozitīvus rezultātus gan EBIT, gan tīrās peļņas izteiksmē.
„Pēc intensīva reorganizācijas perioda airBaltic atgriezusies uz rentablas izaugsmes ceļa un spēj piedāvāt zemākas cenas, kā arī vairāk galamērķus ar jauno lidmašīnu,” norāda airBaltic izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss (Martin Gauss).
2016. gadā airBaltic saglabājusi ienākumus iepriekšējā biznesa gada līmenī un par 13 miljoniem eiro uzlabojusi operatīvos rezultātus (EBIT) salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sasniedzot 3,4 miljonus eiro. Tīrā peļņa sasniedza 1,2 miljonus eiro. airBaltic kopējos ienākumus ietekmēja ienākumu kritums no pasažieriem, tajā pat laikā airBaltic palielināja pasažieru skaitu par 10%, sasniedzot gandrīz trīs miljonus. 2016. gadā kopumā tika veikti 44 000 lidojumu, kas ir vairāk nekā pirms gada, kad tika veikti 43 000 lidojumu.
airBaltic ir pasaulē pirmā lidsabiedrība, kas uzsākusi lidojumus ar Bombardier CS300 lidmašīnām. Pirmie divi lidaparāti Rīgā ieradās 2016. gada nogalē.
Interesanti, ka beidzoties nomas periodam, līdz 2021. gadam tiek plānota arī esošo turbo-propelleru Bombardier Q400 NextGen nomaiņa ar reaktīvajām lidmašīnām. Šobrīd notiek tirgus situācijas izvērtēšana un iespējams jau šogad uzzināsim par tālākajiem flotes attīstības plāniem. Jau zināms, ka plānots pasūtīt un nomāt reaktīvās lidmašīnas ar sēdvietu skaitu 100-150. Tātad nav jābūt gaišreģim, lai nojustu, ka airBaltic floti visdrīzāk papildinās Bombardier CS100 vai arī Bombardier CS300. Tas nozīmē, ka airBaltic flotē jau pavisam drīz būs tikai reaktīvās lidmašīnas.
Kad Martinam Gausam jautāju par plāniem uzsākt tālos lidojumus, saņēmu atbildi, ka šāda iespēja ir izvērtēta un par to tiek domāts. Tiesa, tas ir finansiāli atsevišķs projekts, tādēļ konkrētu plānu vēl nav. Bet ir skaidrs, ka lidot gribētāju netrūkst un galvenais ir saprast to, cik ilgā laikā šāds projekts varētu atmaksāties. Tad var runāt ar investoriem. Lidmašīnas šiem lidojumiem tiktu nomātas, bet ticamākie lidojumu galamērķi ir Ņujorka, Toronto un Āzija.