/ Datori / Skolēnus aicina pietiekties programmēšanas konkursā

Skolēnus aicina pietiekties programmēšanas konkursā

programme-nakotnei
Reinis Zitmanis uz 27/01/2016 - 12:52 uz Datori, Programmas

LIKTA un Microsoft Latvia līdz 25. februārim skolēniem organizē konkursu “Programmē savai nākotnei!

Konkursā aicināts piedalīties ikviens jaunietis vecumā no 12 – 19 gadiem, kurš vēlas parādīt savas zināšanas informācijas komunikācijas tehnoloģijās un iesaistīties interesantā un aizraujošā darba procesā.
Dalībnieki savus darbus var iesniegt divās kategorijās – Windows 10 lietotnes, jeb aplikācijas un mājas lapas uz Azure. Pēc darbu izvērtēšanas veiksmīgākie darbu autori 9. martā tiks uzaicināti uz konkursa noslēguma pasākumu, kas notiks “Microsoft Latvia” birojā E-prasmju nedēļā.

Konkursa uzdevumu izpildei nepieciešamie materiāli pieejami tiešsaistes platformā mva.ms. Savu pieteikumu konkursa dalībniekam jānosūta uz e-pasta adresi eprasmes@likta.lv . Saņemot pieteikumu un konkursa darbu e-pastā, konkursa organizatori darba dienas laikā elektroniskā formā nosūtīs apstiprinājumu par darba un pieteikuma saņemšanu. Plašāka informācija par konkursu pieejama http://eprasmes.lv/konkurss-programme-savai-nakotnei/ .

Konkursa darbus līdz 29. februārim vērtēs žūrija, kurā būs pārstāvji no LIKTA,  IKT nozares uzņēmumiem un informātikas skolotāji. Vērtēšanā tiks ņemts vērā, lai iesniegtajam darbam būtu inovatīvs saturs, izstrādātās lietotnes, mājas lapas lietojamība. Tāpat vērtēs noformējuma kvalitāti (dizains, krāsu pielietojums, foto, attēli utt.), kā arī tehnisko risinājumu (programmatūras piedāvāto iespēju izmantošana).

“LIKTA kā Latvijas e-prasmju partnerības koordinators ir gandarīta, ka kopā ar biedru “Microsoft Latvia” varam jauniešus arī šādā veidā mudināt apgūt jaunākās programmēšanas tehnoloģijas. Vienlīdz svarīgi turpināt iesākto darbu Datorikas mācību priekšmeta programmas aprobācijas īstenošanā, kas palīdzēs skolēniem pilnveidot algoritmisko domāšanu, sekmēs izglītojamā zināšanu pilnveidošanu un praktisko prasmju attīstīšanu datorikā. Šīs prasmes ir īpaši nepieciešamas informācijas iegūšanai, apstrādei, analīzei un veidošanai daudzveidīgās dzīves situācijās, kā arī efektīvai informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izmantošanai mācību procesā. Datorikas ieviešana pašreiz notiek 157 mācību iestādēs jeb pilotskolās, no kurām 99 datorzinības apgūst jau 1.-3. klašu skolēni,” stāsta LIKTA prezidente Signe Bāliņa.
“Novērojam, ka skolēni ar aizrautību apgūst darbu ar tīmekļa tehnoloģijām, dažādu lietotņu­ – arī mobilo, programmēšanu un dizainu. Sākotnējā iepazīšanā veicina jauniešos tālāko izpratni par informācijas komunikācijas tehnoloģijām (IKT) kā profesiju, rada būtisku praktisko pieredzi darbā ar jaunākajām IKT tehnoloģijām ­– Windows 10 lietotnēm, HTM, JavaScript. Ja tikpat mērķtiecīgi virzīsimies mūsdienīgu tehnoloģiju prasmju apguvē vispārizglītojošajās skolās, tad nākotnē mums, kā darba devējiem, noteikti netrūks IKT speciālistu, kā tas ir šobrīd,” prognozē Ēriks Eglītis, Microsoft Latvia vadītājs. “Ja arī ne visi nākotnē kļūs par programmētājiem, programmēšanas prasmes viennozīmīgi veicinās jauniešu loģisko un analītisko pieeju ikdienas jautājumu risināšanai, attīstīs kritisko domāšanu – īsi sakot, dos nenovērtējamu ieguldījumu personības attīstībā,” uzsver Ēriks Eglītis.

0 RAKSTĪT KOMENTĀRU

Sūti Mums Ziņu Šeit

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>