Volkswagen prezentē unikālo ID. šasiju jaunajai elektrisko automobiļu sērijai
Volkswagen prezentējis jaunajai elektrisko modeļu sērijai ID. īpaši izstrādāto šasiju, kā arī sniedzis ieskatu uzņēmuma unikālajā elektrisko automobiļu stratēģijā, kuru zīmols izmantos, lai realitātē īstenotu vīziju Electric for all, kura iemieso ideju padarīt elektroauto pieejamus ikvienam. Modulārā elektriskā balstiekārta (MEB), kas kalpo par pamatu ID. šasijai, ir pilnībā Volkswagen izstrādāts produkts.
Pretēji ierastajai tirgus praksei, ID. šasija nav modificēta platforma, kas sākotnēji tika izstrādāta iekšdedzes dzinējiem. Tā izveidota no jauna, koncentrējoties tikai uz elektrisko mobilitāti. Tādējādi Volkswagen spēj optimāli izmantot tās tehnoloģisko potenciālu. Turklāt dizains un automašīnas koncepts ir elastīgāks kā vēl nekad – modeļu klāstu būs iespējams variēt no kompaktklases automašīnām līdz pat vieglajiem apvidus automobiļiem un mikroautobusiem.
"ID. ir tehnoloģiskās attīstības pavērsiena punkts. Tas būs pirmais ar internetu pilnībā savienots, funkcionāls elektriskais automobilis, ko varēs atļauties miljoniem cilvēku," norāda Volkswagen e-mobilitātes produktu līnijas vadītājs Kristians Zengers (Christian Senger).
Avangarda dizaina ID. paaudzes automašīnas, kuras neradīs kaitīgos izmešus, pārsteigs klientus, spējot veikt teju tādu pašu braukšanas distanci, kādu šodien mēro ar iekšdedzes dzinēju aprīkotie automobiļi. ID. pirmais saimes loceklis tirdzniecībā nonāks 2020. gadā – ar internetu pilnībā savienots četru durvju kompaktauto, kura cena būs līdzīga Golf dīzeļa modelim. ID. interjera izmēri un pielāgošanas iespējas nojauks šajā klasē esošos ierobežojumus. Neskatoties uz kompaktajiem izmēriem, autovadītājs un pasažieri varēs baudīt unikālu telpas komfortu, gluži tādā pašā līmenī kā augstākas klases automašīnās. Tas viss iespējams, pateicoties izteikti pagarinātai riteņu bāzei un īsajām pārkarēm. Iekšdedzes dzinējs nav nepieciešams, tādējādi asis iespējams novietot tālu uz ārpusi.
Aplūkojot ID. šasiju, skatam paveras elektriskais dzinējs, kas iestrādāts aizmugurējā asī, bet akumulators novietots automašīnas grīdā. Tas nodrošina optimālu svara sadalījumu maksimālai braukšanas baudai, vienlaikus sniedzot pasažieriem komfortabli augstu sēdēšanas pozīciju. Iegādājoties automašīnu, klients varēs izvēlēties katra ID. modeļa nobraukšanas distanci individuāli, sākot no 330 līdz pat 550 kilometriem (WLTP mērījums). Ātrās uzlādes sistēma ar 125 kW nodrošinās ievērojami īsāku gaidīšanas laiku un spēs tukšu akumulatoru no 0% līdz 80% uzlādēt 30 minūtēs.