Volkswagen atklāj jauno Arteon un Arteon Shooting Brake, plug-in hibrīda versiju un atsevišķu R modeli
Volkswagen prezentējis avangarda Arteon uzlaboto versiju, kas pirmo reizi tiks piedāvāta arī Shooting Breake versijā, kas ir Eiropā un Latvijā iecienītā universāla sportiskais variants. Galvenie Arteon jaunās versijas raksturojošie elementi – 100% digitāla pieredze ar jauno vadības paneli (Digital Cockpit Pro), kas iekļauts jau standarta aprīkojumā, kā arī uzlabots dzinēju klāsts, tostarp pirmo reizi piedāvājumā ir plug-in hibrīda un jaudīgā Volkswagen Arteon R versija. Iepriekšpārdošana Latvijā sāksies jau šovasar, bet pirmās piegādes plānotas gada beigās.
Arteon eHybrid. Pirmoreiz Arteon būs pieejams arī kā plug-in hibrīds ar 160 kW (218 ZS) jaudu. Ar elektrību nobraucamais diapazons ir pilnīgi pietiekams, lai pilsētas ietvaros pārvietotos, neradot emisijas. Abas Arteon versijas ir vieni no pirmajiem plug-in hibrīda modeļiem, kas pieejami premium vidēja izmēra auto segmentā.
Arteon R – jauna sportiskā versija. Arteon produktu līnijas pirmo R modeli raksturo progresivitāte un iedvesma. Četru cilindru EA888 evo4 dzinējs ar turbokompresoru un 235 kW (320 ZS) rada maksimālo jaudu no 5 350 līdz 6 500 apgriezieniem minūtē. Maksimālais griezes moments (420 Nm) jau ir pieejams pie 2 000 apgriezieniem minūtē. Jauda tiek nodota standarta visu riteņu piedziņai, izmantojot septiņu ātrumu divsajūgu pārnesumkārbu (DSG). Jaunā selektīvā riteņa griezes momenta vadība (R Performance Torque Vectoring) pārvalda mainīgā spēka sadalījumu starp divām asīm un abiem aizmugurējiem riteņiem. Atkarībā no braukšanas situācijas uz vienu riteni tiek novirzīti līdz 100% no piedziņas griezes momenta, kas garantē dinamiskāku automašīnas vadīšanu. Jaudas sadalījuma intensitāti nosaka stūres leņķis, akseleratora pedāļa stāvoklis, paātrinājums uz sāniem un ātrums.
Pateicoties jaunajiem 20 collu vieglmetāla diskiem, 18 collu bremžu sistēmai ar ziliem bremžu klučiem un melniem korpusa akcentiem, automašīnas eksterjers ir īpaši dinamisks. Turklāt jaunā zilā R poga uz jaunās sporta stūres ļauj vadītājam uzreiz pārslēgties uz sacīkšu režīmu – sportiskāko no visiem pieejamajiem braukšanas profiliem.
Seši moderni tehnoloģiju TDI un TSI dzinēji – ļoti efektīvi ar zemu izmešu līmeni. Arteon un Arteon Shooting Brake būs pieejami ar trīs benzīna turbo dzinējiem (TSI), diviem dīzeļa turbo dzinējiem (TDI) un vienu plug-in hibrīda dzinēju (eHybrid). TSI attīstīts 140 kW (190 ZS), 206 kW (280 ZS) jaudu, bet R sērijai – 235 kW (320 ZS) jaudu. TSI dzinēji ar B cikla sadegšanas procesu nodrošina īpaši augstu sadegšanas pakāpi, kas palielina efektivitāti līdz pat 10%, kā arī veicina zemāku patēriņu un izmešu daudzumu, bet lielāku griezes momentu jau pie zemiem apgriezieniem (320 Nm starp 1500 un 4100 apgr./min.). eHybrid versija aprīkota arī ar TSI benzīna dzinēju. Tas attīsta 115 kW (156 ZS), bet to papildina elektromotors ar jaudu 85 kW (115 ZS). TDI būs pieejams ar 110 kW (150 ZS) un 147 kW (200 ZS) jaudu. Pateicoties dubulta katalītiskā neitralizatora SCR sistēmai un divkārša AdBlue dozēšanai, jaunais Arteon ar dīzeļdzinēju rada līdz pat 80% mazāk slāpekļa oksīda emisijas (NOx). Visiem motoriem raksturīgs augsts efektivitātes, bet zems izmešu līmenis un jaudīgs griezes moments.
Jauns vadības panelis – 100% digitāls. Visa modeļa līnija ir saņēmusi visaptverošu tehnisko atjauninājumu, un jau standartā aprīkota ar digitālo mērinstrumentu paneli Digital Cockpit Pro. Darbību ir atvieglojuši automātiskā gaisa kondicionētāja skārienjutīgās virsmas un jauna, daudzfunkcionāla stūre ar pieskāriena vadību. Izvēlei ir pieejama arī bezvadu lietotņu integrācija, izmantojot Apple CarPlay un Android Auto (Google) bezvadu lietotni App-Connect, kā arī jaudīga 700 vatu augstas klases skaņas sistēma no Harman / Kardon, kas ir īpaši pielāgota Arteon un Arteon Shooting Brake. Pēc izvēles ir pieejams arī salona apgaismojums, kuru var pielāgot līdz 30 dažādās krāsās. Arteon arī aprīkots ar jaunāko MIB3 informācijas un izklaides sistēmu.
Sagatavots no Volkswagen PR materiāliem.