Pilnība elektriskais Volkswagen ID.3 piedzīvo pasaules pirmizrādi
Volkswagen aizsāk jaunu – videi draudzīgas mobilitātes ēru, IAA Starptautiskajā Frankfurtes autoizstādē, prezentējot pilnībā elektrisko ID.3. Pirmais modelis no elektrisko automobiļu MEB produktu līnijas, kura ražošanā un arī ekspluatācijā ir novērsta kaitīgo CO2 izmešu rašanās. Vienlaikus jaunais ID.3 pārsteidz ar augstu braukšanas dinamiku. ID.3 1ST īpašā versija, kura Latvijā tika piedāvāta tikai uz iepriekšpārdošanu un tika iztirgota mazāk nekā 24 stundu laikā, ir aprīkota ar 58 kWh akumulatoru, nodrošinot iespēju nobraukt līdz pat 420 kilometriem (WLTP). Šīs sērijas masveida ražošanas versija vēlāk piedāvās arī mazākas ietilpības akumulatoru ar 45 kWh enerģiju un nobraukšanas distanci līdz 330 kilometriem, kā arī lielāku akumulatoru ar 77 kWh enerģiju un maksimālo 550 kilometru nobraukšanas distanci. Ar 100 kW lielu uzlādes jaudu ID.3 1ST 30 minūtēs iespējams uzlādēt pietiekami, lai nobrauktu aptuveni 290 kilometrus (WLTP).
ID.3 modeļa īpašniekiem Volkswagen piedāvās astoņu gadu garantiju akumulatoriem vai 160 000 kilometru nobraukuma garantiju. ID.3 modernais dizains norāda uz jaunu elektriskās mobilitātes ēru. Lai arī pēc izmēriem jaunais modelis ir līdzīgs Golf modelim, ID.3 interjers ir plašāks, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Šīs sērijas modeļa sākumcena būs zem 30 000 eiro. Pateicoties konkurētspējīgam cenu diapazonam, ID.3 kļūs par masveida tirgum paredzētu elektroautomobili.
Pirmais automobilis, kas veidots uz jaunās MEB platformas
ID.3 ir pirmais automobilis, kas radīts, balstoties uz nesen izstrādātas modulāras elektroauto šasijas jeb MEB. Automobiļa piedziņa optimizēta ap akumulatoru, lai sasniegtu maksimāli nobraucamu distanci un vienlaikus saglabātu zemas izmaksas. ID.3 elektriskā piedziņa galvenokārt sastāv no pastāvīgo magnētu sinhronā elektromotora, tostarp no elektrotehniskajām ierīcēm un ātrumkārbas, kas iestrādāta aizmugurējā asī. Augstsprieguma akumulators vietas taupīšanas nolūkos efektīvi novietots automobiļa grīdā, bet tādi papildmehānismi kā gaisa kondicioniera kompresors vai stūres mehānisma balsts iestrādāti automašīnas priekšpusē. Dzinēja jauda aizmugurējai asij tiek novadīta ar viena ātruma pārnesumkārbu. Akumulatora izvietojums automašīnas grīdā rada pozitīvu ietekmi uz vadības īpašībām, jo ID.3 gravitācijas centrs atrodas ļoti zemu, līdzīgi kā sacīkšu auto. Tāpat ID.3 raksturo ideāls svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi. Apvienojumā ar standarta aizmugurējās ass piedziņu tiek sasniegta pirmšķirīga veiktspēja.
Kompakti izmēri
ID.3 ir tikpat garš, cik Golf modelis, taču, pateicoties tā īsākām pārkarēm, auto garenbāze ir lielāka, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Skaitļu izteiksmē tas nozīmē, ka četru durvju ID.3 ir 4,2m garš, 1,8m plats un 1,55m augsts, garenbāze ir 2,76m, bet maksimālā kravnesība ir no 416 līdz 541kg – atkarībā no automašīnas aprīkojuma. ID.3 pagriešanās rādiuss arī ir nieka 10,2 metri. ID.3 1ST piecas sēdvietas ir papildinātas ar bagāžas nodalījumu, kura ietilpība ir 385 litri.
ID.3 pašā versija ar trīs aprīkojuma veidiem
ID.3 1ST tiks piedāvāts trīs fiksētās konfigurācijās. ID.3 1ST versijas sākuma cena Latvijā būs zem 42 000 eiro. ID.3 1ST piedziņu nodrošina elektromotors aizmugurējā asī, tas attīsta 150 kW jaudu un nodrošina 310 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu. Attiecīgi ID.3 1ST attīsta 160 km/h lielu maksimālo ātrumu. ID.3 1ST aprīkots ar akumulatoru, kura reālā izmantojamā enerģija ir 58 kWh, kā arī nobraukšanas distance līdz 420 kilometriem WLTP ciklā. Akumulatoru iespējams uzlādēt ar maksimālo uzlādes jaudu 11 kW (maiņstrāva) un 100 kW (līdzstrāva). Ar līdzstrāvas uzlādi 30 minūtēs iespējams uzlādēt pietiekamu enerģijas daudzumu, lai nobrauktu 290 kilometrus.
ID.3 1ST bāzes versijai ir energoefektīvs siltumsūknis, kas svarīgs aukstākiem klimatiskajiem apstākļiem, signalizācijas sistēma, navigācijas sistēma, DAB+ digitālais radio, sēdekļu un stūres apsilde, roku balsti priekšpusē, Mode 2 uzlādes kabelis un 18 collu lietie diski.
ID.3 1ST Plus papildus aprīkots ar atpakaļskata kameras sistēmu, adaptīvo kruīza kontroli un Kessy Advanced bez-atslēgas piekļuvi. Automobiļa interjerā ir arī īpaša dizaina sēdekļi, centrālā konsole (ar diviem USB-C savienojumiem aizmugurē), kā arī īpašs, aptverošs apgaismojums. Ārpusē tam ir tonēti logi, eksterjera Style sudraba komplektācija, Matrix LED priekšējās gaismas, Matrix sānu gaismas, bremžu gaismas, pagrieziena gaismas un aizmugurējās gaismas, kā arī 19 collu lietie diski.
Augstākā līmeņa ID.3 1ST Max versija arī ir aprīkota ar paplašinātās realitātes head-up displeju, Beats skaņas sistēmu, lielu panorāmas skata bīdāmo stikla jumtu, kā arī 20 collu lietajiem diskiem. To visu papildina joslas saglabāšanas sistēma Lane Keeping, avārijas palīgsistēma Emergency Assist, joslas maiņas sistēma Lane Change, bezkontakta augstsprieguma akumulatora uzlāde, komforta sēdekļi, papildu bagāžas nodalījuma grīda un lieli 20 collas lietie diski.