Noslēgusies Microsoft programmēšanas skola
Pirmo reizi Latvijas pamatskolas skolēni ir radījuši Windows 8 programmas
Ir noslēdzies deviņus mēnešus ilgais Microsoft Latvia pilotprojekts – Microsoft programmēšanas skola, kuras ietvaros 20 vispārizglītojošo skolu 7. līdz 9. klašu skolēni apguva jaunākās programmēšanas zināšanas un piecās komandās radīja savas pirmās Windows 8 programmas.
Microsoft programmēšanas skolas mērķis bija sniegt iespēju skolēniem apgūt programmēšanas pamatus, mācīties strādāt komandā un, kā jebkuram izstrādātājam, iziet visus programmas izstrādes posmus – no idejas līdz publicēšanai Windows Veikalā.
„Esam gandarīti, ka virkne nozares uzņēmumu jau šobrīd veic aktīvu darbu, lai izglītotu un iesaistītu jauniešus reālajā dzīvē noderīgās aktivitātēs. Mēs uzskatām, ka būvēt ceļu uz panākumiem tehniskajās zināšanās jāsāk jau pamatskolā, tāpēc programmēšanas skolas pilotprojektā izvēlējāmies strādāt tieši ar 7.- 9.klašu skolēniem, kuri ir gatavi apgūt jaunas zināšanas un vēlas savlaicīgi saprast, vai IKT nozare ir viņu dzīves aicinājums,” saka Anita Zorgenfreija, Microsoft Latvia Izglītības programmu un Microsoft programmēšanas skolas vadītāja. Noslēguma pasākumā vadītāja atzīmēja, ka šiem 20 jauniešiem ceļš nebija viegls, un svarīga mācību procesa sastāvdaļa bija kļūdu pieļaušana un to labošana. Tāpat Anita Zorgenfreija uzsvēra, ka Microsoft programmēšanas skola deva skolēniem lielisku iespēju saprast, vai programmēšana tiešām ir tas, kas viņus aizrauj, un ar ko viņi vēlētos nodarboties nākotnē.
Microsoft programmēšanas skolas absolventi demonstrēja apgūtās zināšanas un prezentēja savas pirmās Windows 8 programmas, kas balstītas uz piecu grupu individuālajām idejām:
- Diktāta programma, pie kuras strādāja Evija Misa, Mārtiņš Mežulis un Kārlis Eiduks - paredzēta angļu valodas pareizrakstības un ātrrakstīšanas nostiprināšanai. Programma palīdz trenēties rakstīt diktātus un pārrakstīt tekstu, kā arī pārbauda un salīdzina rezultātus, tādējādi ļaujot progresēt un uzlabot prasmes.
- Pie Stundu saraksta programmas strādāja Krista Purmale un Mārtiņš Frīdis Lūks. Veidojot stundu sarakstu un pielāgojot to savām vajadzībām programma ļauj skolēniem un studentiem plānot savu mācību procesu.
- Gustavs Lapiņš, Artūrs Buhanovskis un Emīls Kristiāns Vēriņš radīja Novadu ģērboņa programmu, kas balstīta uz visiem zināmo logo spēli. Programma ne vien piedāvās atminēt visus Latvijas ģērboņus, bet ļauj arī iegūt par to plašāku informāciju.
- Atrodi bildi programmas autori ir Emīls Kārlis Skrastiņš, Alise Bauska, Gvido Gradovskis, Tomass Bērziņš un Kristaps Misa. Tā ir klasiskā atmiņas spēle, kur spēlētājam ir nepieciešams atrast divus vienādus attēlus un noņemt tos no spēles laukuma, līdz uz tā vairs nepaliek neviena spēles kartīte ar pēc iespējas mazāk mēģinājumiem.
- Andris Jenerts, Roberts Bajaruns un Rihards Bērziņš radīja divas programmas: Iepazīsti Arduino un Latvijas ritošo sastāvu, kas interesantā veidā iepazīstina ar dažādām tēmām. Programma Iepazīsti Latvijas ritošo sastāvu iepazīstina ar visiem Latvijas vilcieniem, sniedzot informāciju par Latvijas dzelzceļa karti un Latvijas dzelzceļa vēstures muzeju. Tāpat komanda uzsāka darbu pie Iepazīsti Arduino programmas, kas iepazīstina ar Arduino platformu, mikrokontrolieriem un to programmēšanu.
Izstrādātās programmas tuvākajā laikā būs pieejamas Windows Veikalā.
Visi programmēšanas skolas absolventi saņēma diplomus un īpašus kodus savu programmu reklamēšanai Windows Veikalā. Tāpat Microsoft programmēšanas skolas dalībnieku iegūtās zināšanas dod skolēniem iespēju pieteikties Microsoft Technology Associate eksāmenam un saņemt starptautisku sertifikātu savu prasmju apliecināšanai.
Microsoft programmēšanas skola notika bez maksas un atbilstoši iepriekš sastādītam apmācību grafikam – no septembra līdz maijam, noteiktos datumos sestdienās, Microsoft Latvia birojā. Apmācību norisei nepieciešamās tehnoloģijas nodrošināja Microsoft Latvia kopā ar sadarbības partneriem. Gan teorijā, gan praksē tehnoloģiju eksperti jauniešiem palīdzēja apgūt html, css, javascript programmēšanas pamatus, iepazīt Windows Veikala programmu izstrādes procesu - to uzbūvi un izstrādes principus.
Šis pilotprojekts tiek īstenots sadarbībā ar domubiedriem un atbalstītājiem. Viens no idejas autoriem un iniciatoriem ir Edgars Bajaruns, vēstures un sociālo zinātņu skolotājs Siguldas pilsētas vidusskolā un programmas Iespējamā Misija dalībnieks, kurš pats ikdienā strādā ar pamatskolas skolēniem un saskata lielu potenciālu un interesi par tehnoloģiju jēgpilnu izmantošanu mācību procesā gan no skolēnu, gan skolotāju puses. Ar savām zināšanām dalījās pieredzējuši eksperti - Kārlis Gertmanis un Gusts Linkevičs, kā arī Aigars Mačiņš, Microsoft Latvia tehnoloģiju evaņģēlists.