Audi Q7 SUV S line 60 3.0TFSI e – lādējams hibrīda krosovers rūdītiem Audi faniem

ZParks vienu nedēļas nogali pavadīja kopā ar jauno Audi Q7 SUV. Hibrīda piedziņas sistēma sevi parādīja lieliski un auto kopējā veiktspēja ir pat ļoti laba. Salona iekārtojums un apdare ir ērti un atbilst tam ko Audi lietotājs sagaida – neuzbāzīgu izsmalcinātību ar labu ergonomiku.
Par to, ka auto, būdams jaudīgs benzīna braucamais ir arī e-tron iezīmes no ārpuses liecina tikai tas, ka bez degvielas uzpildes iespējas, ir arī iespēja veikt iebūvētā akumulatora uzlādi. Tātad Q7 ir uzlādējams hibrīdauto, kura iekšdedzes dzinēja lomu uzņēmies trīs litru TFSI benzīna dzinējs.
Piedziņas sistēmas kopējā jauda ir 360 kW un to ļoti labi jūt uz lielceļa, piemēram, veicot apzīšanas manevru. Patīkami ir tas, ka brīdī, kad nepieciešama jauda, tā pieejama praktiski uzreiz, jo ja iekšdedzes dzinējam dabiski ir reakcijas inerce, tad elektromotors reaģē momentā.
Auto maksimālais ātrums esot 240 km/h, bet, protams, izmēģināt nevaram. Savukārt, darbojoties elektroauto režīmā maksimālais ātrums ir 135 km/h. Tātad EV režīmu varēsiet izmantot pat vasarā, kad vietām atļauts braukt ar 120.
Kā jau lādējamam hibrīdam, elektriskā komponente ir nosacīti pieticīga. Ar vienu uzlādi faktiski var nobraukt kādus 30-40 km, kas pilsētas režīmā ir pietiekami. Akumulatora lādējot ar maksimālo uzlādes jaudu 7.4 kW var uzlādēt mazāk kā četrās stundās.
Degvielas patēriņš ikdienā izmantojot gan elektrību, gan degvielu ir zem 1.5 l uz 100 km, bet ja jāveic lielāks attālums un tiek izmantots tikai iekšdedzes dzinējs, patēriņš ir starp 10 un 11 litriem. Izvēloties EV režīmu tiek, tērēti zem 30 kWh uz 100 km.
Protams, darbojas t.s. rekuperācija, kad bremzē. Tā darbojas, kad palēninājums nepārsniedz 0.3g, kas ir lielākā daļa ikdienas bremzēšanas situāciju. Un tā arī ir. Pavisam reti jutām, ka nostrādā darba bremzes.
Auto gaitu atbilstošu izvēlētajam braukšanas stilam pielāgo elektroniski vadāma pneimatiskā piekares sistēma. Un tiešām. Pārslēdzot no aktīva braukšanas režīma komforta režīmā gaitas izmaiņas ir uzreiz jūtamas. Un komforta režīms un Latvijas ceļiem ir ieteicamākais.
Interesants jauninājums ir visu četru riteņu stūrēšana. Tas apgriešanās rādiusu ļauj samazināt par veselu metru. Interesanti, ka braucot lēni, pakaļējie riteņi par pieciem grādiem pagriežas pretēji, nekā priekšējie, bet uz lielceļa, braucot lielā ātrumā pakaļējie riteņi pagriežas par pieciem grādiem tajā pašā virzienā kā priekšējie, tādējādi palielinot gaitas stabilitāti. Šī papildu aprīkojums izmaksā apmēram 1300 EUR. (Visas cenas ir aptuvenas un indikatīvas. Tās ņemtas no Moller Auto izmēģinājuma auto konfigurācijas lapas).
Kopumā auto ir komfortabls, dažādās vadītāja atbalsta sistēmas, no kurām daudzas jau sen ir uzskatāmas par standartu, darbojas labi un būtiski atvieglo auto vadīšanu, un arī uzlabo satiksmes drošību.
Ieteicamās papildu lietas
Izmēģinājumam piedāvātā auto komplektācijā ietilpst vairākas papildu komplektācijas lietas, kas noteikti iesakāms iegādājoties Q7 SUV.
Noteikti ieteiktu konfigurācijā ietvert jau minēto visu riteņu stūrēšanas iespēju. Tā tiešām darbojas tā, ka pasažieri pamana, to, cik auto vajag maz vietas, lai apgrieztos. Tas ikdienā noderēs.
Ieteicams komplektācijā iekļaut arī nakts redzamības palīgsistēmu (2435 EUR). Tā informācijas sistēmas displejā attēlo infrasarkanās kameras attēlu par automobiļa priekšā notiekošo. Cilvēki un lieli dzīvnieki displejā tiek iezīmēti dzeltenā krāsā. Izmēģinājuma laikā sistēma nostrādāja tikai vienu reizi, brīdinot par ceļa malai tuvu stāvošu cilvēku. Tieši, vizuāli cilvēku ieraugām tikai, kad nobraukti kādi ~150 m. Cilvēks ir bez atstarotāja un stāv tiešam tuvu ceļa malai. Tātad papildu reakcijas laiks ir kāda 5 s, kas uz ceļa ir vesela mūžība.
HD Matrix LED priekšējie lukturi ar Audi lāzera gaismu un LED aizmugurējie lukturi ir, kā saka – katra iztērētā centa vērti (1300 EUR). Katrs, kurš kādreiz izbaudījis matricas lukturus darbībā, citus vairs negribēs.
Vadītājam faktiski nav jārūpējas par tuvo un tālo gaismu pārslēgšanu. Auto to dara pats. Tas, protams, nav nekas jauns, bet LED matrica nodrošina, ja var teikt, nākamo līmeni. Ceļš auto priekšā ir izgaismots visu laiku, arī tad, ja pretī brauc kāds auto. Bet pretim braucošo vadītāju nežilbina. To panāk LED matricā atslēdzot tos elementus, kas gaismu izstarotu pretim braucošā auto virzienā, faktiski radot tam ēnas zonu. Un tā kā šī ēnas zona seko pretim braucējam, tiek nodrošināta maksimāla satiksmes drošība, jo ceļa malas visu laiku ir izgaismotas tā, kā tās izgaismotu tālās gaismas.
Un sānu izgaismojums sniedzas tālu. Braucot pa savstarpēji nodalītu divu joslu vienvirzienu ceļu, kad starp dažāda virziena kustības joslām atrodas zaļā zona, labi izgaismots ir arī mežs pa kreisi no pretim braucēju ceļa klātnes.
Citas labas lietas
Mūzikas cienītāji noteikti novērtēs Bang & Olufsen 3D Premium skaņas sistēmu (1300 EUR). Tā skan lieliski, gan tad kad skan klusi, gan arī pagriežot skaļāk un dziedot līdzi. Un skaļāk griezt varēs diezgan ilgi, jo skaņu sistēma auto salonu pieskandina jaudīgi un kvalitatīvi.
Apsildāms priekšējais vējstikls, kas nodrošina klimata un akustisko komfortu (670 EUR) nodrošinās to, ka augstā laikā vējstikls ātri atkusīs un braukšana būs vēl mazliet ērtāka.
Adaptīvais vējstikla tīrītājs ar integrētām mazgāšanas sprauslām (480 EUR) galvenokārt izceļas ar to, ka logu šķidruma izsmidzināšanas sprauslas izbūvētas vējstikla tīrītāju stiprinājuma svirās. Tas nozīmē, ka šķidrums tiek izsmidzināts pa visu vējstiklu, ne tikai vietās, kur “notēmētas” stacionāras sprauslas.
“Head-up” displejs – informācijas projekcija uz auto priekšējā stikla (1590 EUR). Šī papildu iespēja būs noderīga, ja vēlaties savu uzmanību veltīt ceļam, jo vairs nebūs jānovērš acis, lai paskatītos instrumentu panelī. Subjektīvi vērtējot, šķiet, ka iespēja kaut arī tiešām ērta, tomēr acis tāpat “klīst apkārt” un vadītājs skatīsies arī citos ekrānos. Līdz ar to šīs pozīcijas iegāde apsverama atbilstoši katra paša vērtējumam.
Šodienas dažādu mobilo iekārtu laikmetā, ļoti noderīgas būs USB pieslēgvietas ar uzlādes funkciju aizmugurē (170 EUR).
Īss Q7 SUV apskata video