Fokker Next Gen un airBaltic paraksta saprašanās memorandu
- Fokker Next Gen izstrādā pasažieru lidmašīnu ar 120–150 sēdvietām, ko darbina šķidrais ūdeņradis un kas spēs nolidot līdz 2 500 kilometriem. Lidmašīnas nodošana ekspluatācijā plānota 2035. gadā.
- airBaltic ir apņēmusies veicināt inovāciju attīstību aviācijas nozarē un Baltijas reģiona ekonomisko potenciālu.
- airBaltic ir ieinteresēta kopā ar Fokker Next Gen izvērtēt ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu potenciālu.
- Saskaņā ar šo saprašanās memorandu airBaltic un Fokker Next Gen sadarbība ietvers gala lietotāju atsauksmju iekļaušanu Fokker Next Gen ar šķidro ūdeņradi darbināmā lidaparāta projektēšanā un izstrādē.
Fokker Next Gen N.V. (Fokker Next Gen) – revolucionārs ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidmašīnu ražotājs, kas plāno ražot lidmašīnas gan Nīderlandē, gan Latvijā –, un Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic paziņo par saprašanās memoranda parakstīšanu, kas veido pamatu sadarbībai nākotnē aviācijas nozarē.
Šis memorands ļaus izmantot airBaltic pieredzi un zināšanas, lai veicinātu Fokker Next Gen ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidmašīnu attīstību. No airBaltic perspektīvas šī ir iespēja izpētīt ūdeņraža lidaparātus, kas būtu piemēroti lidsabiedrības maršrutiem.
airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “Mēs novērtējam, ka Baltijas reģionā tiek strādāts pie šādiem inovatīviem risinājumiem. Mums ir viena no jaunākajām lidmašīnu flotēm Eiropā, un esam apņēmušies iesaistīties nozares mēroga dekarbonizācijas iniciatīvās. Tomēr mēs arī saprotam, ka aviācijas nozarei ir nepieciešami kopīgi centieni jaunu tehnoloģiju izstrādē, lai sasniegtu savas ilgtermiņa apņemšanās.”
“Esam gandarīti parakstīt šo saprašanās memorandu un sadarboties ar Fokker Next Gen, daloties ar savām atziņām un zināšanām viņu darbā pie ar ūdeņradi darbināmu lidaparātu izstrādes. Mēs to uzskatām par svarīgu soli aviācijas nākotnes labā,” piebilda Gauss.
Fokker Next Gen, kam ir pieredze lidaparātu projektēšanā, sertificēšanā un montāžā, izstrādā ar šķidro ūdeņradi darbināmu lidaparātu, kura mērķis ir izraisīt revolūciju šajā nozarē. Lidmašīna tiks izstrādāta ar duālo degvielas sistēmu, lai tā varētu lidot arī ar ilgtspējīgu aviācijas degvielu (SAF) vai petroleju, ja šķidrais ūdeņradis nebūtu pieejams.
airBaltic ir apņēmusies līdz 2050. gadam sasniegt oglekļa neitralitāti saskaņā ar aviācijas nozares un ES pausto apņemšanos. Lai to sasniegtu ilgtermiņā, airBaltic ir apņēmusies turpināt pilnveidot darbības izcilību, pētīt inovatīvus risinājumus, piemēram, ar sadarbību, kā tas ir šajā gadījumā, un ieviest industrijas mēroga praksi.
“airBaltic iesaistīšanās ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu izstrādē ir ļoti svarīga,” norāda Fokker Next Gen izpilddirektors Juriāns Kellermans (Juriaan Kellermann). “Mūsu kopīgie centieni ne tikai veicina inovatīvu lidmašīnu izstrādi, kas balstīta uz tiešām lietotāju atsauksmēm, bet arī stimulē Nīderlandes un Latvijas ekonomikas. Šī sadarbība uzsver mūsu kopīgo apņemšanos kļūt par aviācijas nākotnes pionieriem.”
Šīs sadarbības laikā iecerēts izmantot abu uzņēmumu stiprās puses un izpētīt ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidaparātu plašo potenciālu aviācijas nozarē.
Sagatavots izmantojot airBaltic preses materiālus.