Volkswagen prezentē jauno Multivan T7
Volkswagen Commercial Vehicles prezentē jauno Multivan T7, kas pirmo reizi veidots uz Modular Transverse Matrix (MQB) platformas. Turpmāk piedziņas sistēmu portfelis ietvers arī plug-in hibrīdu, tādējādi Multivan uz brīdi var braukt, izmantojot tikai elektrību. Pirmo reizi šajā modelī pieejamas arī jaunas un modernas asistentu, vadības, informācijas un izklaides sistēmas. Tāpat būtisks progress panākts arī sadursmju drošības jomā. Latvijā jaunais Multivan iepriekšpārdošanā būs pieejams 2021. gada oktobra vidū.
Jaunais Multivan no šī gada pārņem ārkārtīgi prasmīga un daudzpusīga automobiļa lomu. Multivan eHybrid versijā ar plug-in hibrīda piedziņas sistēmu pat uz brīdi spēj braukt, izmantojot tikai elektrību un ar nulle kaitīgo izmešu, tajā pat laikā tā iespaidīgā kopējā nobraukšanas distance padara šo auto par ideāli piemērotu gariem izbraucieniem. Bagāžas ietilpība līdz pat 4053 litriem arī spēj veiksmīgi tikt galā ar iedzīves un praktiski jebkāda veida sporta aprīkojuma, izņemot planieru vai jahtu, pārvietošanu. Pateicoties vilkšanas spējai līdz pat 2000 kilogramiem, jaunais Multivan spēj paņemt līdzi arī tos.
Daudzpusīgs automobilis – viens automobilis, neskaitāmas iespējas
Ar šo auto, kas pieejams ar līdz pat septiņām sēdvietām, Volkswagen Commercial Vehicles ikdienas dzīvei paredzētu automašīnu pielāgojis savienotai un digitālai tagadnei un nākotnei. Šis daudzpusīgais automobilis, kas galvenokārt veidots ģimenēm un aktīvā dzīvesveida cienītājiem, ar savu pilnībā jauno sēdvietu un kravas telpas sistēmu iederas neskaitāmos mobilitātes scenārijos. Turklāt paralēli bāzes modelim Volkswagen Commercial Vehicles piedāvās arī jauno Multivan pagarināto versiju ar vēl lielāku kravas ietilpību. Tāpat tiek prognozēts, ka, pateicoties tā daudzpusībai un augstās kvalitātes interjeram, jaunais Multivan spēs ielauzties arī biznesa klases busiņu tirgū.
Nulle kaitīgo izmešu – pirmais Multivan ar plug-in hibrīda piedziņu
Viens no svarīgākajiem fiksētajiem parametriem dizaina specifikācijā bija tirgū laist jauno Multivan ar plug-in hibrīda sistēmu. Tas skaidrojams ar to, ka tikai šāda veida piedziņas sistēma padara savā starpā savietojamu braukšanu pilsētā ar nulli kaitīgo izmešu un garu nobraukšanas distanci/zemu kopējo patēriņu. Elektriskā dzinēja un benzīna turbodzinēja (TSI) kopējā jauda ir 160 kW / 218 ZS.
Pateicoties litija jona akumulatoram ar 13 kWH enerģijas ietilpību, Multivan eHybrid spēj ierastu ikdienas braukšanu paveikt tikai ar elektroenerģiju. Plug-in hibrīda piedziņas sistēma izstrādāta tā, ka Multivan eHybrid tiek piedarbināts tikai ar elektroenerģiju, tādējādi automātiski īsus braucienus veic praktiski ar nulli kaitīgo izmešu. Tikai ātrumā virs 130 km/h pieslēdzas TSI dzinējs.
3 četru cilindru dzinēji – 2 turbo benzīna dzinēji un 1 turbo dīzeļdzinējs
Paralēli plug-in hibrīda piedziņas sistēmai, priekšējās piedziņas Multivan būs pieejams ar diviem turbo četru cilindru dzinējiem. Tie attīsta 100 kW / 136 ZS un 150 kW / 204 ZS jaudu. Nākamgad būs pieejams arī četru cilindru turbo dīzeļdzinējs (TDI) ar 110 kW / 150 ZS jaudu.
Automātiskā ātrumkārba – jaunais Multivan standartā pieejams ar DSG
Visas piedziņas sistēmas standarta aprīkojumā pieejams ar divsajūgu ātrumkārbu (DSG). eHybrid 6 pārnesumu DSG ir ātrumkārba (DQ400E), kas īpaši radīta plug-in hibrīda piedziņas sistēmai un ar elektrisko dzinēju veido vienotu kopumu. TSI versijās un vēlāk arī TDI versijā izmantotā ātrumkārba ir 7 pārnesumu DSG. Pirmo reizi Multivan modelī pārnesumu pārslēgšana tiek veikta ar vadu, tādējādi to iespējams paveikt ārkārtīgi vienkārši ar nelielu DSG pārslēgšanas pogu instrumentu panelī.
Daļēji automatizēta braukšana – pirmo reizi Multivan ar Travel Assist
Asistentu sistēmu skaits ir būtiski palielināts. Atkarībā no specifikācijas pieejamas vairāk nekā 20 sistēmas. Standarta komplektācijā vienmēr pieejama Car2X (lokālā brīdinājuma sistēma), sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma Front Assist kopā ar City Emergency Braking, Swerve Support ar jauno Turn-off Assist, dinamiskā ceļa zīmju noteikšana, braukšanas joslu uzturēšanas asistents Lane Assist un kruīza kontroles sistēma. Jaunās inovatīvās sistēmas iekļauj Travel Assist, kas nodrošina daļēji automatizētu braukšanu no 0 līdz 210 km/h. Travel Assist apvienojas ar adaptīvo kruīza kontroli (lineāra kontrole) un Lane Assist (sāniska kontrole) jaunā sistēmā, kas būtiski atvieglo braukšanu un drošību vidēji garos un garos braucienos.
Satriecoši izmēri – palielināta garenbāze, platums un garums
Jaunā Multivan proporcijās novērojamas izmaiņas. Salīdzinot ar priekšgājēju, bāzes versija tagad ir garāka un platāka. Tajā pat laikā Volkswagen Commercial Vehicles nedaudz samazinājis augstumu, taču ar praktiski identisku vai, pateicoties jaunajam panorāmas stikla jumtam, pat vēl plašāku vietu galvai. Jaunais Multivan ir 1941 mm plats, neietverot papildu komplektācijā pieejamos elektriski nolokāmos sānu spoguļus (+37 mm salīdzinājumā ar Multivan 6.1), 4973 mm garš (+69 mm) un līdz pat 1903 mm augsts (-47 mm). Tā garenbāze ir 3124 (+124 mm). Multivan kārtējo reizi pieejams pagarinātajā versijā. Ar identisku garenbāzi tā izmērs no bampera līdz bamperim ir 5173 mm, tam esot par 131 mm kompaktākam salīdzinājumā ar priekšgājēju.
Harizmātisks eksterjers – pasaulē pazīstamākā busiņa dizaina DNS
Dizains ir jauns, taču acīmredzami atgādina Multivan. Tas ir saglabājies unikāls, jo unikāla ir šī modeļa līnijas izcelsme. Ir acīmredzams, ka tā priekšgājēju DNS bijusi nozīmīga loma jaunā Multivan dizaina veidošanā.
Sagatavots izmantojot Volkswagen preses materiālus.