Taxify Rīgā vairs nav tikai app bizness
Taxify atklāj savu autoparku ar jauniem Škoda auto
Iespējams, ačgārni, bet jebkurā gadījumā negaidīti. Vai Rīgas taksometru pārvadājumu tirgus ir tik atšķirīgs no pārējās pasaules? Ja Uber, Taxify, Taxi Pocket līdz šim ir piedāvājušas ērtu aplikāciju - veidu kā izsaukt taksi ar saviem viedtālruņiem, slēdzot sadarbības līgumus ar jau tirgū esošiem autoparkiem un šoferiem, tad nu ir negaidīts solis - Taxify Rīgā atklāj savu autoparku - savus taksometrus.
Igaunijas uzņēmums Taxify mūsu tirgū ir jau vairāk nekā gadu. Lietotāji ir atzinuši, ka tas ir ērts veids, kā izsaukt auto. Tas ir bijis sava veida "app" bizness, saņemot naudu no transakcijām, kas tiek veiktas caur viedtālruni veiktiem pasūtījumiem, izsaucot taksometru.
Decembrī Rīgas ielās būs 10 auto, nākamgad, jau 50. Faktiski tiks sastādīta sīva konkurence mūsu pašmāju taksometru parkiem, kur nereti konkurence ir tik sīva, ka virsrakstos mēdzam lasīt par "taksometru kariem".
Viens no Taxify dibinātājiem stāsta: “Kopš mūsu ienākšanas Latvijas tirgū, pasūtījumu skaits ir stabili pieaudzis par 15-20% mēnesī. Esam priecīgi, ka arī Latvijas lietotāji ir atzinīgi novērtējuši aplikācijas ērtumu un ātrumu. Mūsu prioritāte ir nodrošināt nevainojamu servisu saviem lietotājiem. Lai gan jau šobrīd aplikāciju izmanto vairāk kā 200 individuālu taksometru vadītāju, arī aplikācijas lietotāju skaits pieaug strauji, un mums ir svarīgi, lai lietotājiem ir iespēja izsaukt taksometru dažu minūšu laikā. Tāpēc esam pieņēmuši mūsu biznesā neraksturīgu lēmumu papildināt esošo vadītāju rindas ar savu autoparku, lai atbildētu uz augošo pieprasījumu, nezaudējot kvalitāti.”
Kas tad raksturo mūsu tirgu, ja ņemam vērā, ka šis lēmums ir visai pretējs tam kā citas taksometru aplikācijas strādā citur pasaulē? Vai nesanāk tā, ka esošo taksometru parku pretestība un tirgus protekcija Rīgā ir tik augstā līmenī, ka lai izveidotu jaunu taksometru biznesu, tev neizbēgami ir nepieciešams savs autoparks?
Iespējams, atbilde ir vienkāršāka - tā ir kvalitāte, ko vēlas tirgus jaunpienācēji un ko nevar nodrošināt esošais taksometru tirgus. Mūsu tirgū ir pāris kvalitatīvu pārvadātāju ar korektiem, pieklājīgiem šoferiem, nepiesmēķētu salonu un jauniem auto. Viņiem, protams, ir "sava republika" un kādēļ atdot daļu ieņēmumu aplikācijām, ja parks ir noslogots un klienti ir daudz un lojāli. Atliek strādāt ar to, kas tirgū atliek, bet te saskaras "jauno vēsmu" vēlmes ar piedāvājuma realitāti.
Cilvēki vēlas sekojošo - auto ir jābūt tīram un mašīnai ir jābūt ne vecākai par 5 gadiem, ņemot vērā noskrējienus ko tā veic, vadītājam ir jārunā vismaz 2 valodās, jāsmaida un klients jāved pa īsāko ceļu, turklāt pasažieri vēlas norēķināties ar kartēm un grib būt pārliecināti, ka tos neapkrāps. Visticamāk šeit uzskaitītais arī ir iemesls, kādēļ Taxify nolēma izveidot savu autoparku, kas to visu var nodrošināt.