Infiniti Q50 – auto ar elektronisku stūres mehānismu
Auto ražotāji cenšas vienkāršot spēkratu konstrukciju, un kur vien iespējams mehāniskos komponentus aizstāt ar, piemēram, vadiem, kas darbina elektromotoru. Daudzviet tas ir pat pašsaprotami, bet japāņu autoražotājs Infiniti gājis soli tālāk. Tā jaunajā Q50 stūres mehānisms realizēts elektriski. Kaut arī šāda tehnoloģija lidmašīnās un kosmosa kuģos tiek izmantota jau sen, auto industrijai tas ir jaunums.
Infiniti Q50 ir pasaulē pirmais sērijveida auto, kuram stūres digitāla vadība ir standartā. Var šķist, ka tas nenozīmē neko daudz, bet šis ir pirmais auto, kura stūri ar riteņiem nesavieno mehānisks savienojums. Signāls no stūres uz stūrēšanas mehānismu tiek padots elektroniski.
Skan bīstami, jo daudziem ir slikta pieredze ar elektronikas drošību. Bet uztraukumam nav pamata. Ja elektroniskās vadības sistēma atsaka, tās vietā momentā stājas rezerves mehāniskā sistēma, kas nodrošina mehānisku stūrēšanas iespēju, kā parastam auto.
Kādas ir priekšrocības? Lielākā priekšrocība ir tāda, ka autovadītājs nejūt atgriezenisko saiti no riteņiem, kas standarta auto stūres gadījumā ļauj just visus ceļa nelīdzenumus. Iespējams pie tā ir jāpierod, bet eksperti, kas, šo auto izmēģinājuši, apgalvo, ka ar to ir vieglāk braukt nekā ar auto ar ierasto mehānisko stūri.
Infiniti Q50 ir pasaulē pirmais sērijveida auto, kuram stūres digitāla vadība ir standartā. Var šķist, ka tas nenozīmē neko daudz, bet šis ir pirmais auto, kura stūri ar riteņiem nesavieno mehānisks savienojums. Signāls no stūres uz stūrēšanas mehānismu tiek padots elektroniski.
Skan bīstami, jo daudziem ir slikta pieredze ar elektronikas drošību. Bet uztraukumam nav pamata. Ja elektroniskās vadības sistēma atsaka, tās vietā momentā stājas rezerves mehāniskā sistēma, kas nodrošina mehānisku stūrēšanas iespēju, kā parastam auto.
Kādas ir priekšrocības? Lielākā priekšrocība ir tāda, ka autovadītājs nejūt atgriezenisko saiti no riteņiem, kas standarta auto stūres gadījumā ļauj just visus ceļa nelīdzenumus. Iespējams pie tā ir jāpierod, bet eksperti, kas, šo auto izmēģinājuši, apgalvo, ka ar to ir vieglāk braukt nekā ar auto ar ierasto mehānisko stūri.